Τετάρτη, 15 Δεκεμβρίου 2010

"Πράσινο φως" για αύξηση εισιτηρίων στις συγκοινωνίες

Αύξηση των εισιτηρίων, μετατάξεις 1500 υπαλλήλων και συγχωνεύσεις φορέων και εταιρειών στο σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τις συγκοινωνίες.

Τις βασικότερες αλλαγές σε ότι αφορά στο  θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αττικής παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο ο Δημήτρης Ρέππας και σύμφωνα με αυτές:


  • Ο ΟΑΣΑ θα μετεξελιχτεί σε Μητροπολιτικό Φορέα και η περιοχή αρμοδιότητάς του γίνεται πλέον η Περιφέρεια Αττικής, πλην νήσων. Στις βασικές αρμοδιότητές του συγκαταλέγονται ο σχεδιασμός, η οργάνωση, ο προγραμματισμός και ο συντονισμός παροχής του συγκοινωνιακού έργου από όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

  • Οι πέντε εταιρείες που απαρτίζουν το πλέγμα των αστικών συγκοινωνιών, θα γίνουν δύο, μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς, Μετρό, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και τραμ και μία για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Μοναδικός μέτοχος των δύο νέων φορέων θα είναι ο ΟΑΣΑ, ο οποίος ως αμιγώς κρατική επιχείρηση εγγυάται το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

  • Ο ΟΑΣΑ θα έχει τη συνολική εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου που θα αναλαμβάνεται από τους δύο νέους φορείς στην Περιφέρεια Αττικής, αλλά και από τους φορείς των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο, καθώς επίσης και από κάθε εταιρεία που θα ιδρυθεί από τον ΟΑΣΑ ή οποιονδήποτε άλλο φορέα που θα παρέχει στο μέλλον έργο δημόσιων συγκοινωνιών.

Σε ό,τι αφορά το εργασιακό, στο νομοσχέδιο που θα έλθει σύντομα στη Βουλή, προβλέπονται μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού, περίπου 1.500 τον αριθμό, σε δύο στάδια.

  • Το πρώτο στάδιο, το οποίο θα πραγματοποιηθεί άμεσα, θα αφορά προσωπικό που απασχολείται ως βοηθητικό, ενώ χαρακτηρίζεται και αμείβεται ως παραγωγικό από τους φορείς, καθώς και του πλεονάζοντος διοικητικού προσωπικού.

  • Το δεύτερο στάδιο των μετατάξεων θα προκύψει μετά τη συγχώνευση των εταιρειών και την εκπόνηση των νέων οργανογραμμάτων τους ως αποτέλεσμα των οικονομιών κλίμακας που θα προκύψουν.

Τα σωρευμένα χρέη των φορέων προβλέπεται να αναληφθούν από το Δημόσιο με τη μεταφορά στον κρατικό προϋπολογισμό του υφιστάμενου δανεισμού των εταιρειών και το συμψηφισμό του με τις υπάρχουσες απαιτήσεις των εταιρειών από δημόσιες υπηρεσίες και φορείς.

Ταυτόχρονα το Δημόσιο θα αναλάβει και το μελλοντικό επενδυτικό πρόγραμμα των φορέων.

Το Επιχειρησιακό Σχέδιο του Ομίλου και των Φορέων προβλέπει αύξηση των εσόδων, κατά τουλάχιστον 80 εκατ. ευρώ μέσα στο 2011, από το μεταφορικό έργο, κάτι που «μεταφράζεται» σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.

Συγκεκριμένα θα επανεξεταστεί η ισχύς του ενιαίου εισιτηρίου για όλες τις διαδρομές, καθώς και της διάρκειας ισχύος του (η οποία σήμερα είναι 90 λεπτά).

Επίσης, το Επιχειρησιακό Σχέδιο προβλέπει καθιέρωση διαφοροποιημένου εισιτηρίου ανάλογα με τις διαδρομές, αλλά και αύξηση της ονομαστικής αξίας όλων των τύπων κομίστρου σε συμφωνία με όσα ορίζονται στο αναθεωρημένο μνημόνιο.

Έμφαση θα δοθεί επίσης στην αντιμετώπιση του φαινομένου της εισιτηριοδιαφυγής με άμεση ενίσχυση των διενεργούμενων ελέγχων ακυρώσεων εισιτηρίων μέσω σύστασης Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων το οποίο οργανικά θα υπάγεται στον ΟΑΣΑ, αλλά θα έχει την αρμοδιότητα διενέργειας ελέγχων σε όλα τα μέσα αστικών μεταφορών στην περιφέρεια Αττικής.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο www.real.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...